W dzisiejszym świecie, strona stała się potężniejszym narzędziem niż kiedykolwiek. Jest sprzedawcą pracującym 24/7, co daje jej potencjał bycia najsilniejszym elementem działań marketingowych. Zaprojektowanie odpowiedniej strony wiąże się ze zrozumieniem potrzeb jej użytkownika. Sztukę poprawiania user experience opanowały już nawet kasyna online, dla których zatrzymanie użytkownika na stronie, nakłonienie do logowania, czy do korzystania z kodów promocyjnych jest kluczowe. Od zapełnionych po brzegi krzykliwymi komunikatami stron, wiele kasyn przeszło do minimalistycznych i przejrzystych rozwiązań, które przynoszą znacznie lepsze efekty i wzbudzają większe zaufanie. Jak ulepszyć witrynę, by była bardziej atrakcyjna?
1. Używaj białej przestrzeni.
Niejednokrotnie klienci skarżą się, że na ich witrynie jest za dużo białego miejsca, i że te niewykorzystane przestrzenie powinny być wykorzystywane do reklamowania większej ilości usług. Biała przestrzeń sprawia jednak, że treść jest bardziej czytelna, a jednocześnie pozwala użytkownikowi skupić się na elementach otaczających tekst.

2. Zoptymalizuj szybkość strony.
Jednym z najbardziej frustrujących doświadczeń użytkowników jest oczekiwanie na załadowanie strony przez zbyt długi czas. Wraz z rozwojem urządzeń mobilnych, ludzie na całym świecie uzyskują dostęp do treści na wielu różnych urządzeniach. Niezależnie od tego jak to robią, liczą na szybkie ładowanie wyników dla treści, które chcą zobaczyć.
3. Używaj atrakcyjnych wezwań do działania.
Użytkownicy potrafią określać za pomocą wizualnych wskazówek, która treść jest dla nich ważna. Trafne i dobrze sformułowane wezwanie do działania (CTA), umożliwia użytkownikom twojej witryny łatwiejsze poruszanie się po niej i odnajdywać tego, czego szukają, tam gdzie tego szukają.

4. Zróżnicowane linkowanie
Gdy dodajesz link do dowolnej strony, sugerujesz użytkownikowi, że powinien ją odwiedzić. Upewnij się, że linki są łatwo rozpoznawalne dzięki wizualnym wskazówkom. Podkreślony tekst w innym kolorze zwraca uwagę czytelnika i informuje go, że zawiera link.
5. Wypunktuj szczególnie ważne informacje za pomocą myślników
Wypunktowanie umożliwi użytkownikowi szybkie uzyskanie wszystkich potrzebnych informacji. Sprawi, że twoje treści staną się bardziej atrakcyjne i czytelne.
6. Używaj obrazów (mądrze).
Ludzie coraz sprawniej poruszają się po Internecie i wizualnie oceniają witryny firm przed podjęciem decyzji, czy chcą je przeglądać. Kiedy po raz pierwszy odwiedzają twoją witrynę, mogą łatwo wyłapać zdjęcie, które widzieli gdzie indziej lub które jest nieoryginalne. Korzystanie z fotografii seryjnej zmniejsza zaufanie i jest nieunikatowe. Niestety te skojarzenia przenoszą się na opinię o firmie.
7. Uwzględnij dobrze zaprojektowane i napisane nagłówki.
Nagłówki i treści powinny nakierowywać na to, czego szukają potencjalni klienci. Uwzględnienie słów kluczowych w tytule jest również ważne dla odpowiedniego przekazu treści i przyciągania właściwych odbiorców.

8. Zachowaj spójność stron witryny.
Spójność oznacza, że wszystko do siebie pasuje. Rozmiary nagłówków, wybór czcionki, kolorystyka, odstępy, styl ilustracji, zdjęcia – wszystko powinno być powiązane tematyczne i spójne, aby projekt stanowił harmonijną całość.
9. Wykryj 404.
Podczas gdy wyszukiwarki nie karają zbyt surowo za błędy 404 (strona nie została znaleziona), użytkownik to robi. Gdy klika w link lub obraz, oczekuje, że ten link przeniesie go do miejsca, do którego chce się udać. Błędy są irytujące i powodują niechęć do powrotu na stronę.
10. Bądź przyjazny dla urządzeń mobilnych.
Technologia rozwinęła się, aby sprostać naszym wymaganiom odnośnie mobilności. Strony internetowe są istotną częścią tej ewolucji. Dobrze aby witryna była przyjazna dla urządzeń mobilnych i łatwa w nawigacji, bez względu na rodzaj urządzenia, z którego korzystają użytkownicy.