Czy ludzie chcą jeszcze więcej maili w swoich skrzynkach? Pytanie retoryczne. Skrzynki elektroniczne są z minuty na minutę coraz bardziej zapchane, jednak okazuje się, że jeśli robisz to dobrze – osiągniesz zamierzone efekty. Email marketing wciąż znajduje się w czołówce najszybciej rozwijających się form mediów cyfrowych. Wyższej niż media społecznościowe. Wyższej niż płatne kampanie. I na pewno wyżej, niż nie robienie zupełnie niczego.
Wiele firm nie chce rozwijać swojego email marketingu. Niektóre z nich posiadają nawet listę mailingową, ale myśl o jej wykorzystaniu jest dość ulotna. Bez względu na to, na jakim jesteś etapie swojej drogi do skrzynek odbiorczych klientów, poniższe fakty otworzą ci oczy na to dlaczego warto.
Oto dlaczego warto wysyłać:
1. Coraz więcej kont e-mail
Według danych liczbowych z grupy Radicati, całkowita liczba aktywnych kont pocztowych na świecie w 2013 r. wynosiła około 4 miliardy. W 2017 r. znacznie przekroczyła 5 miliardów. Jest to wzrost o ponad miliard adresów e-mail w ciągu nie więcej niż trzech lat, co robi z kont e-mail ogromny nośnik.
2. Coraz większa liczba wysyłanych wiadomości
Opublikowane przez Email Marketing Reports dane sugerują, że każdego dnia wysyłanych jest blisko 250 miliardów e-maili. Oznacza to, że każda kolejna wiadomość e-mail jest wysyłana co 0,00000035 sekund.
3. Fantastyczny zwrot z inwestycji
Jednym z kluczowych argumentów rutynowo powtarzanych przeciwko marketingowi e-mail jest to, że po prostu nie ma tego samego zwrotu z inwestycji, co inne działania marketingu cyfrowego. Badania z e-mailexpert wydają się jednak argumentować inaczej – średnio każdy dolar zainwestowany w profesjonalny marketing e-mailowy prowadzi do zwrotu w wysokości 44 USD.
4. Marketing mobilny
Grupa Radicati informuje, że w ostatnich badaniach odnotowano, że na całym świecie było blisko 900 milionów aktywnych użytkowników poczty mobilnej. Osiągnęliśmy punkt, w którym około 50% wszystkich wiadomości e-mail jest dostępnych za pośrednictwem urządzeń mobilnych, a nie komputerów.
5. Ciągła interakcja z klientem
Inne badania, przeprowadzone przez ExactTarget, wykazały, że ponad 90% konsumentów na całym świecie każdego dnia sprawdza swoją skrzynkę mailową. Większość z nich robi to więcej niż raz dziennie. Kontakt z klientem drogą mailową oznacza, że wchodzisz z nim w stałą interakcję.
6. Większa siła niż media społecznościowe
To niewiarygodne, ale badanie przeprowadzone przez McKinsey & Company doprowadziło do wniosku, że jeśli chodzi o pozyskiwanie nowych klientów, email marketing może być 40 razy silniejszy i skuteczniejszy niż Twitter i Facebook. To oczywiście nie odbiera w żaden sposób mocy i potencjału mediów społecznościowych – jedynie udowadnia, że nie wolno lekceważyć mailingu.
7. Perswazja
Ci, którzy uważają, że email marketing nie jest przekonujący, muszą poważnie przemyśleć ten temat. Kiedy osoby z Convince i Convert przeprowadziły ankietę na dużą skalę, okazało się, że blisko 45% wszystkich ankietowanych konsumentów kupiło co najmniej jeden produkt, z którym po raz pierwszy zetknęły się w wiadomości e-mail.
8. Skuteczne informowanie o nowościach
E-mail marketing ma również przewagę nad mediami społecznościowymi w innym obszarze. Zapytani przez naukowców z grupy Nielsen Norman, pełne 90% konsumentów stwierdziło, że wolą otrzymywać biuletyny pocztą elektroniczną, a nie za pośrednictwem swoich kont na Facebooku.
9. Promocje rozwikłaniem zagadki
Prawie ¾ osób dołączających do list mailingowych twierdzi, że robi to, aby uzyskać dostęp do ofert specjalnych i zniżek. Z kolei niewiele ponad 8% rejestruje się wyłącznie z powodu zainteresowania marką.
10. Preferowana metoda marketingowa
Wreszcie, Direct Marketing News donosi, że jeśli chodzi o dotarcie i utrzymywanie kontaktu, około 50% wszystkich konsumentów woli korzystać z komunikacji mailowej, aby kontaktować się z markami i firmami.
Wniosek jest prosty. Badania mówią same za siebie. Niezależnie od tego jak bardzo sceptycznie podchodzimy do email marketingu – to naprawdę działa. A wszystkiego, co działa warto spróbować. Warto pamiętać, że nie wystarczą dobre chęci i poczytać o skutecznych kampaniach mailingowych. Nasze wiadomości na nic się nie dadzą, jeśli trafią do kosza, spamu, lub po prostu nie zostaną otwarte.