Internet daje ogromne możliwości marketingowe. Żadna firma, której zależy na rozwoju, nie odważy się zlekceważyć tak dobrego narzędzia promocji, jakim jest internet wraz z rozwiązaniami reklamowymi, jakie daje. Konkurencja w sieci jest jednak duża, a aby się przez nią przebić, należy stworzyć ciekawą kampanię, podobnie jak sposób, w jaki Fortuna kod promocyjny wspiera promocję ich usług bukmacherskich.. Jak to zrobić? Oto garść praktycznych wskazówek.
Reklama dźwignią handlu
Powyższe hasło powstało jeszcze w czasach PRL, kiedy to niedostatki na półkach i braki podstawowych towarów sprawiały, że klienci brali wszystko, co “rzucili” do sklepu. Wtedy słowa “reklama dźwignią handlu” miały charakter ironiczny, bo niczego nie trzeba było reklamować. Dziś jest zupełnie inaczej i slogan świetnie oddaje walkę o klienta i promocję własnych produktów.
Do wykorzystania marketingowego potencjału sieci nie trzeba dziś nikogo przekonywać. Metod na to jest wiele i widać to w sieci. Wchodząc na dowolną stronę internetowa szybko zostaniemy zasypani reklamami – produktów zdrowotnych, kasyn online, serwisów z zakładami bukmacherskimi, czy środków, będących lekarstwem na każdą bolączkę.
Typy reklam w internecie
Wraz z rozwojem internetu zwiększa się zróżnicowanie środków marketingowych dostępnych w tym medium. Jedną z najpopularniejszych reklam internetowych są bannery reklamowe, których na każdej stronie występuje wiele: główny, na samej górze strony, wysoki “skyscraper”, top layer, czy denerwujące i nachalne scroll bannery i pop-upy. To tylko wybrane przykłady reklamy bannerowej, które zresztą choć są popularne, to są coraz mniej efektywne ze względu na używanie programów blokujących.
Inny typ reklam w sieci, będący rodzajem reklamy niestandardowej, to linki sponsorowane AdWords. Cieszą się one dużym zainteresowaniem, bo przy stosunkowo niskim koszcie przynoszą dobre rezultaty. Jednocześnie AdWords jest największą platformą reklamową na świecie i należy do Google, przez co może mieć wpływ na pozycję strony w sieci.
Ważnym i skutecznym typem reklamy internetowej są reklamy w social mediach – nie tylko w postaci bannerów na przykład na Facebooku, ale także sponsorowane posty na blogach, artykuły w portalach, czy “recenzje” na Instagramie – albo zwyczajne zdjęcia znanych osób z reklamowanymi produktami. Taka reklama odznacza się dużą skutecznością, szczególnie gdy produkt promowany jest przez osobę lubianą.
Niestandardową reklamą w sieci są również złośliwe aplikacje reklamowe – które mogą także zbierać informacje o użytkowniku, włącznie z próbami przejęcia poufnych danych – o trudnej do oszacowania skuteczności. Podobnie jak spam, reklamy te mogą wzbudzać w internautach niechęć i przynosić wręcz odwrotny skutek.
Jak stworzyć dobrą kampanię reklamową w sieci?
Przy opracowywaniu kampanii ważny jest budżet, jakim dysponujemy. Skuteczna kampania obejmuje wiele różnych metod, dlatego dobrze połączyć wszystkie powyższe (no, może za wyjątkiem spamu i złośliwych aplikacji, na czym możemy tylko stracić zaufanie klientów). Podstawową sprawą jest zdefiniowanie, kim jest nasz klient, i dobranie grupy docelowej. Na tej podstawie wybieramy odpowiednie miejsca na reklamy – na przykład Instagram, Facebook i AdWordsy – i tworzymy właściwy content reklamowy, odpowiedni do grupy odbiorców. Ostatnim – i szalenie ważnym – etapem jest monitorowanie kampanii i jej skuteczności. Ważne jest, jaką konwersję przyniosła nam kampania, czyli ilu klientów przyciągnęła do naszego sklepu i jak przełożyła się na wzrost sprzedaży, rozpoznawalności marki czy promowanych produktów.
Skonstruowanie ciekawej kampanii to duża część sukcesu. Na szczęście jest mnóstwo firm, którym można powierzyć to zadanie. Warto jednak również samemu spróbować – zwłaszcza przy małym budżecie – bo opracowanie kampanii AdWords czy na Facebooku wcale nie jest tak trudne, jak się wydaje.
Art.spons.